poniedziałek, 14 czerwca 2021

 


Recenzja serii "Nela Mała Reporterka"

    Przyroda jest dla mnie czymś bardzo ważnym. Obserwacje jej cudownych zjawisk rozpoczęłam we wczesnym dzieciństwie, podglądając zwierzęta w swoim otoczeniu. Biegające jaszczurki, latające owady, ptaki, a także stworzenia pływające w wodzie, zawsze wzbudzały moje zaciekawienie. Z tego też powodu często sięgam do różnorodnych książek przyrodniczych, w tym atlasów i różnorakich albumów. Na bibliotecznych półkach znalazłam kiedyś pierwszą książkę Neli Małej Reporterki. Autorką książki jest moja rówieśniczka. No prawie, bo 3 lata starsza ode mnie. Jest nią Nela Ćwiek.
    Książka ta zawiera przecudne zdjęcia wyeksponowane na grubych kredowych, połyskujących kartkach. Gdy spojrzałam na te fantastyczne fotografie, zrobione zresztą jak się później dowiedziałam, przez samą autorkę książki, od razu chciałam ją przeczytać. I tak zaczęła się moja przygoda z całą serią kolejnych książek Neli Małej Reporterki. Do dnia dzisiejszego wydanych zostało 16 części. Niektóre były wznawiane w nowej szacie graficznej. Wszystkie są wspaniałe.
    Najciekawszą jednak wydaje mi się ,,Nela i tajemnice oceanów’’, ponieważ przedstawia cudowny świat podwodnych zwierząt, które żyją w oceanie. Znajdują się tam ciekawostki o najbardziej jadowitej rybie świata, jaką jest skrzydlica i o najdziwniejszej rybie, jaką kiedykolwiek widziałam, czyli o rybie trąbce. Jednak najbardziej zainteresowała mnie różnorodność gatunków rekinów.  
    Nie mieszkam nad oceanem. Nie wiem czy kiedykolwiek uda mi się tam pojechać, ale bardzo bym chciała podróżować tak jak Nela. Książki te są dla mnie inspiracją do poszukiwania wiedzy o zwierzętach żyjących na naszej planecie. Wszystkim dzieciom, które interesują się podróżami i zwierzętami, z pewnością poleciłabym przeczytanie wszystkich książek z tej serii. A cudowne zdjęcia będą na pewno prawdziwą ucztą dla oczu.

Oprac. Anita

Blog czytelniczy SP nr 12 . 2017 Copyright. All rights reserved. Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates